VeChain od początku tego roku bardzo intensywnie szuka partnerów biznesowych dla swojej platformy blockchainowej. Efekty ciężkiej pracy widać choćby poprzez nawiązanie współpracy z Chińską firmą Haier.
Roczny przychód największego na świecie producenta urządzeń do gospodarstwa domowego to około 40 milionów dolarów. Obie firmy mają nadzieję że ich współpraca w znaczący sposób poprawi przejrzystość łańcucha dostaw. W projekcie uczestniczy także trzeci podmiot: DNV GL, firma zarządzająca ryzykiem będąca równocześnie udziałowcem VeChain.
Haier chce podbić Europę!
Wraz z otwarciem się Chin na rynki światowe, zagraniczne firmy(głównie Niemieckie) zaczęły inwestować w Chińskie fabryki. Z takich inwestycji zrodził się Haier, który w bardzo krótkim czasie stał się głównym graczem na rodzimym rynku jeżeli chodzi o produkcję AGD.
Na rynku europejskim Haier konkuruje z takimi markami jak Bosh, Indesit, Electrolux, Beko czy LG. Eksperci szacują że Haier kontroluje w tej chwili około 3% rynku europejskiego. Firma zarządza największymi markami w branży, w tym Casarte, GE Appliances, Fisher & Paykel, AQUA i Candy. W ubiegłym miesiącu rozpoczęła projekt „Internet of Clothing” (IoC), internetowe rozwiązanie do prania, łączące ze sobą pralkę, wieszak na pranie oraz maszynę składającą.
Szanse na przebicie się na rynku europejskim mają w tej chwili tylko innowacyjne technologie i projekty. IoC chce zostać jednym z nich a pomóc ma mu w tym VeChain i ich blockchainowa aplikacja.
Czym jest My Story?
VeChain chce użyć swojej aplikacji do śledzenia identyfikalności, czyli My Story. Technologia blockchain jest używana do weryfikacji produktów, zapobiegania oszustwom i wielu innym.
My Story to rozwiązanie opracowane przez DNV GL we współpracy z VeChain. Daje ono możliwość śledzenia historii produktu od początku produkcji do momentu sprzedaży w sklepie. Historia produktu jest przechowywana w niezmiennym łańcuchu bloków VeChain.
My Story przechowuje takie dane jak:
Jakość produktu
Autentyczność
Pochodzenie
Informacje o surowych materiałach
Po praz pierwszy usługa My Story została zaprezentowana przez VeChain w styczniu 2019 roku, we Włoszech. Trzech Włoskich producentów win, wdrążyło ją do swojej produkcji. Z punktu widzenia zwykłego klienta była to świetna wiadomość, gdyż dostawał on możliwość śledzenia całej historii wina, począwszy od uprawy na plantacji a skończywszy na butelkowaniu.

Cały proces sprowadza się do zeskanowania kodu QR.
Konsumenci chcą wiedzieć więcej o produktach.
Luca Crisciotti, CEO DNV GL Business Assurance mówi:
„Ta strategiczna współpraca wzmacnia system zarządzania cyklem życia odzieży poprzez publiczną technologię blockchain, zwiększając zaufanie konsumentów, które staje się niezbędne dla sukcesu firmy”
Renato Grottola z DNV GL wyjaśnia:
„Tradycyjnie cechy produktu, takie jak pochodzenie, jakość, zrównoważony rozwój itd., były wykorzystywane do dostarczania produktów raczej z perspektywy zarządzania ryzykiem, a nie z perspektywy budowania marki”.
Takie działania nie są już efektywne a wymagania konsumentów zmieniają się z dnia na dzień.
Renato kontynuuje: „Ogólna tendencja to znacząca zmiana zachowań konsumentów w stosunku do marek. Widzimy to na rynku i po ostatnich badaniach rynku: konsumenci przenoszą swoją lojalność i zaufanie z marek na produkty. W DNV GL pomyśleliśmy, że możemy zrobić coś, aby pomóc naszym klientom sprostać temu wyzwaniu. Mówiąc o cechach produktu – na przykład jakości, zrównoważonym rozwoju, pochodzeniu, bezpieczeństwie żywności, jesteśmy już uznawani za ekspertów na rynku, z perspektywy wiedzy o przemyśle. Wiemy, co jest ważne dla konsumentów.
Odpowiedzią, jaką wymyśliliśmy, jest My Story ™. Cyfrowe rozwiązanie zapewniające bezpieczeństwo i wykorzystujące ekosystem oparty na technologii blockchain. ”
W 2018 r. DNV GL wykupił udziały w VeChain.